Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2016

Η Εθνική μας Απελευθέρωση μέσα από τα Έπη τα Ομηρικά

Τόξο Αστραία 2014 ΤΟΞΟ

Η  αυτογνωσία, είναι η αρχή κάθε σοφίας, η φύση, ο μεγαλύτερος δάσκαλος  και η ζωή, ο καλύτερος εκπαιδευτής.
Με τις σκέψεις αυτές και με το κρίσιμο ερώτημα του Χάιντεγκερ:" Γιατί να υπάρχουν τα όντα και όχι το τίποτα" περνούσα τα ήσυχα βράδια της ζωής μου ανήσυχα από μικρό παιδί,  ούσα, ανήσυχο πνεύμα , ερευνητικό και ανεξάρτητο  από την αρχή.
Μεγαλωμένη από τη γενιά της κατοχής και του εμφυλίου πολέμου από γονείς και παππούδες, άκουγα ιστορίες πολέμου φτώχειας και στέρησης στον απόηχο της γενιάς της μεταπολίτευσης . Μόλις η Ελλάδα έβγαινε από  τη κρίση του εμφύλιου σπαραγμού και έμπαινε στην βαθιά αποδόμηση  της κοινωνίας της ,  στην υπαρξιακή κρίση των αξιών της.
Τι είναι εθνικό;
Δεν με είχε απασχολήσει καθώς όλα γύρω μου, βούλιαζαν σε μια  απαξίωση  της έννοιας, ισοπεδωτική, με βαριές τις ευθύνες που έφερε η αναχρονιστική πατριδοκαπηλία των κυβερνήσεων των δεξιών στην παράδοση  των υπερφίαλων αριστερών.
Την πρώτη φορά που αναρωτήθηκα σοβαρά γι αυτό , ήταν όταν διάβασα στο βιβλίο του Καστανέντα,  τον δον Χουάν να μιλά και να εξηγεί πως οι  δυο τρεις Ινδιάνοι που περνούσαν μπροστά τους μεθυσμένοι και εξαθλιωμένοι , ήταν έτσι, γιατί είχε καταστραφεί το εθνικό τους τονάλ.
Πέρασε καιρός να συνειδητοποιήσω τι σημαίνει αυτό σε όλο του το βάθος το πλάτος και το ύψος.
Τι είναι το τονάλ;
Είναι ένα  νησί, μια στεριά, η ύλη, ένα σπίτι , μια φωλιά πουλιών, μία χώρα , μια πατρίδα, μια πολιτεία , μια Εστία Παρθένος , μια πατρίδα που όσο πιο καθαρή εύνομη  και δίκαια  είναι τόσο πιο πολύ όμορφοι υγιείς και ευτυχισμένοι είναι οι πολίτες της και τα όντα της.
Τονάλ είναι ο κόσμος της ύλης και αρχίζει με την Ιλιάδα και την κατάκτηση της  Τροίας.
Κοιτάζοντας γύρω μου αυτό που  έβλεπα ήταν απελπιστικό. Μια χώρα ρημαγμένη, μια ύπαιθρο εγκαταλειμμένη  λόγω εσωτερικής μετανάστευσης και   καπιταλιστικής αστικοποίησης, αναξιοκρατία διαφθορά και διαπλοκή. Τα κόμματα, να ρημάζουν την Ελλάδα συντηρώντας ένα χαμερπές πελατειακό  κράτος κοντόφθαλμων ψηφοφόρων  και η θεούσα εκκλησία να τους ευλογεί.
Οι άνδρες χαμένοι στη μετάφραση και οι γυναίκες μακριά από την  ουσία και της γνώσης, τη πηγή.
Τα παιδιά μόνα τους να μεγαλώνουν σε αδηφάγο σύστημα μια καταναλωτικής κοινωνίας  του ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ και όχι του ΕΙΝΑΙ. Όλοι να προσπαθούν αποδείξουν ποιος είναι ο πιο καλός γορίλας στην ζούγκλα της μοντέρνας  κοινωνίας.
Έχω διαβάσει πολλά βιβλία , αλλά η ζωή δεν μαθαίνεται  μόνο μέσα από τα βιβλία, είναι και εμπειρία.
Ως απόφοιτος πανεπιστημιακής  σχολής θετικών επιστημών, είμαι και άνθρωπος πρακτικών εφαρμογών.
Τα σπουδαία βιβλία έχουν μια αξία διαχρονική και πάντα εφαρμόσιμη γιατί το πνεύμα του στοχαστή είναι συνδεδεμένο με την πρωταρχική του πηγή.
Μελετώντας τον Όμηρο τα ανήσυχα βράδια στην Ελλάδα του καινοφανούς αιώνος, αναρωτήθηκα  τι θα έκανε σήμερα και ποιος είναι ο Οδυσσέας;
Η σκέψη να κάνω ένα συνηθισμένο μεταπτυχιακό απορρίφθηκε νωρίς γιατί δεν μου προσέφερε  τίποτα. Γνώριζα στο στείρο ακαδημαϊσμό και τα στεγανά  μιας κατεστημένης   συμβιβασμένης διανόησης, την οποία και ο  Ν. Χάνσον περιγράφει γλαφυρά στο καταπληκτικό βιβλίο του "Ποιος σκότωσε τον Όμηρο"και ο Κάρλος  Καστανέντα , καθηγητής κοινωνιολογίας του Λος Άντζελες αυτοσαρκάζει αυτοκριτικά.
Στο κάτω κάτω δεν ταίριαζε με το Ομηρικό Πνεύμα.
Σε ποιο πανεπιστήμιο πήγε ο  Όμηρος και ο Οδυσσέας;
Μα, νομίζω στο μεγάλο πανεπιστήμιο της ζωής.
Ήθελα κάτι πιο ζωντανό, αληθινό, άμεσο, γρήγορα, ταχύτατο, αυθόρμητο, καινούργιο φρέσκο και εμπειρικό.
Το διαδίκτυο και η δημιουργία του πρώτου μπλογκ " ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣΤΗΣ ΛΑΙΟΝ" στις 3 Φεβρουαρίου του 2008,  μου έδωσαν αυτή την δυνατότητα και ευκαιρία, αν και ήταν ριψοκίνδυνο επιχείρημα.
Στόχος ήταν:
1. Να μεταδοθούν τα Ομηρικά Έπη με τρόπο πρωτότυπο και  ιδιαίτερο.
2.Να συνδεθούν με τα καλύτερα βιβλία , θεατρικά έργα, μουσική και ταινίες  με τον Μίτο της Αριάδνης.
3. Να ερμηνευτούν στο σήμερα και το τώρα, όλοι οι ομηρικοί χαρακτήρες  με τα ονόματά τους σε συλλογικό και προσωπικό επίπεδο.Να κατανοηθούν οι αδυναμίες και οι υπερβολές τους
4.Να  ενεργοποιηθούν τα ισχυρά πρότυπα των Ομηρικών Επών.
5.Να αποδειχθεί η ακριβής γνώση και διαχρονικότητα του Ομήρου στο σύγχρονο ταξίδι του Οδυσσέα με την εμπειρική  επιστημονική μέθοδο.
6. Να  αποτελέσει ένα σύγχρονο οδηγό πλοήγησης  και βοήθειας για σύγχρονους Οδυσσείς και Τηλέμαχους, τα προβλήματα και τις παγίδες που θα αντιμετωπίζουν σε κάθε βήμα τους.
7. Και τέλος να δημιουργηθεί η Ομηρική Πολιτεία όμορφων πολιτών και κυρίως νοήμονων.

Η Εθνική μας Μοναξιά είναι όλα τα μεγάλα ελαττώματα  μας, παρόντα, όπως σκιαγραφούνται στους 12 Σταθμούς του Οδυσσέα στις αντίστοιχες αναρτήσεις.
Η Εθνική μας Απελευθέρωση θα είναι όταν τα νικήσουμε μέσα και έξω μας, στο Όνειρο του Πολεμιστή, φορώντας μια ΛΕΟΝΤΗ.

Αστραία
02 09 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα,
η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει