Σελίδες

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

Ταξίδι στη Γνώση

Άποψη του ΑΠΘ,  φωτογραφία ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 

-Πιστεύεις πως εσύ και εγώ, είμαστε ίσοι;
Ρωτά  ο μέντορας του, ο Δον Χουάν , ένας Ινδιάνος σαμάνος,  τον Κάρλος Καστανέντα, καθηγητή  κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες.
-Μα φυσικά, απαντά ο Κάρλος, αγκαλιάζοντας τον συγκαταβατικά. Σε θεωρώ τον πιο σημαντικό  άνθρωπο  που έχω συναντήσει στην ζωή μου.
-Όχι, φίλε μου, απαντά ο Δον Χουάν, με το γνωστό  του, αιχμηρό ύφος. Δεν είμαστε ίσοι.
Εγώ είμαι ένας άνθρωπος της γνώσης και εσύ είσαι, ένας μαστροπός της γνώσης .
Την πουλάς, την  εμπορεύεσαι ,την εκπορνεύεις.
Αργότερα,  ο Κάρλος, ως αρχηγός της νέα ομάδας , όρισε σαν όρο  των μελών της, την  είσοδο στο πανεπιστήμιο της περιοχής τους, δίνοντας τον  κάτωθι  ορισμό για το πανεπιστήμιο:
Πανεπιστήμιο είναι ένας χώρος μεσοαστικών αντιλήψεων, ακόλουθων μανδαρίνων  της κομματικής  και θρησκευτικής εξουσίας,   όπου αλληλοβραβεύονται, αλληλοταξιδεύουν, αλληλοτρώγουν, σπουδαιοφανείς  άνθρωποι ,  συνήθως τύπου  ΛΑΙΣΤΡΥΓΟΝΕΣ  σε κατάχρηση  έδρας και βίου, επιχορηγούμενοι αφειδώς με αντίτιμο ένα ΙΠΠΟΛΥΤΟ νεκρό, την ΠΑΙΔΕΙΑ και ένα ΘΗΣΕΑ γκρεμισμένο από τα  βράχια του Λυκομήδη με μεγάλη ηλικία.
-Μα αν είναι έτσι, γιατί πρέπει να φοιτήσουμε σε ένα πανεπιστήμιο, ρωτά  η Φλορίντα, ένα  μέλος της ομάδας.
-Γιατί πρέπει να  γνωρίσεις καλά κάτι πριν το απορρίψεις ή το δεχτείς για να δικαιούσαι να  ομιλείς, απαντά ο Καστανέντα. Πέραν τούτου, ο πολεμιστής επιβάλλεται να καλλιεργεί  μυαλό του ποικιλοτρόπως προς όλες τις κατευθύνσεις  και να συνδέει όλα τα δωμάτια της Γνώσης και του Λαβύρινθου.

Σε διασκευή και ελεύθερη απόδοση, από το έργο του  Κάρλος Καστανέντα , μισές αλήθειες και ψέμματα για τον Δον Χουάν και την φυσική  του  παρουσία, το ανωτέρω κείμενο.

Τελειώνοντας το ΑΠΘ  το 1983,  την  σχολή θετικών επιστημών, το  τμήμα της Γεωλογίας,  συνάντησα  την ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ένα βιβλίο του που το πουλούσαν στο πάγκο της φοιτητικής  λέσχης.

Είχα διαβάσει πολλά και ποικίλα βιβλία μέχρι τότε,   εκτός από τα σχολικά και πανεπιστημιακά, αλλά αυτό με προβλημάτισε.  Το άφησα όμως στην άκρη γιατί τότε  η ΛΟΓΙΚΗ του με ξεπερνούσε. Αργότερα μετά λίγα χρόνια, ένας γνωστός  της  αδελφής μου ξέχασε το ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΙΞΤΛΑΝ, στο τραπέζι του σπιτιού  μας και δεν το αναζήτησε ποτέ. Το διάβασα προσεκτικά και συνειδητοποίησα πολλά.Έτσι  ξαναγυρίζοντας  πίσω στην ξεχωριστή πραγματικότητα  του Κάρλος, μελέτησα συνολικά όλο το έργο του.
Μετά το υποχρεωτικό διάβασμα εξετάσεων και πτυχίων, εξοντωτικό και εξαντλητικό τις περισσότερες φορές, είχα πλέον την πολυτέλεια να διαβάζω για μένα και σκέπτομαι  πλέον ελευθέρα.
Ήταν και είναι ΧΑΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ να μαθαίνω και θεωρώ  μια μέρα χαμένη, αν δεν έχεις μάθει κάτι καινούργιο.
Μετά την Οδύσσεια, την αριστουργηματική ταινία του  Φ. Κόπολα, το 1997 και μελετώντας τα Ομηρικά Έπη με καινούργια ματιά   άρχισα να καταλαβαίνω  τι σημαίνει το ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ και το ταξίδι  της γνώσης του Ομήρου.
Το κυριότερο άρχισα να καταλαβαίνω τα μαθήματα που δίδασκα, Χημεία,Φυσική, Βιολογία, Γεωγραφία με ένα άλλο τρόπο . Δεν ήξερα τίποτα.  Τόσα χρόνια σχολείο, γυμνάσιο, λύκειο  πανελλήνιες, πανεπιστήμιο και να μην ξέρω τίποτα. Τόσα χρόνια χαμένα στο  ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ηλιθίως,  για να ακούω την κόρη της φίλης μου να ομολογεί με απελπισία:
-Μαμά, έχω  κουραστεί  από τα βιβλία  του σχολείου, τα  άθλια φροντιστήρια, την  παπαγαλία την αποστήθιση, τα έχω σιχαθεί. Όταν τελειώσουν οι πανελλήνιες θα κάνω  delete , και δεν θα ξαναπιάσω βιβλίο στα χέρια μου.

 Η κραυγή των παιδιών μας.
Αισθάνθηκα αποτυχημένη, ως καθηγήτρια εκπαιδευτικός,  σε σύστημα παιδείας  που φθάνει ένα παιδί στα όρια του, να μισεί  την γνώση  και τα βιβλία και να την βλέπει μόνο χρησιμοθηρικά  βαθμοθηρικά για μια θέση, ένα  πτυχίο και μια δουλειά.
Η γνώση είναι ένας  ΕΡΩΤΑΣ  μεγάλος και μόνο άνθρωποι ερωτευμένοι μαζί της  μπορούν να κάνουν ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΛΜΗΡΑ  με όχημα   το πλοίο του ΝΟΥ στην κοσμική θάλασσα της ποσειδώνιας Αντίληψης και να αντέξουν τα κύματα σε Άγνωστα του θυμικού νερά.
 Είναι μεγάλη περιπέτεια ρεαλισμού και κβαντικής  φαντασίας.

Φυσικά ο Καστανέντα ποτέ δεν μίλησε δεν έγραψε κάτι για τον Όμηρο και την Ελληνική Μυθολογία. Ο συνειρμός, η σύνδεση και η  πρωτότυπη ερμηνεία των Ομηρικών Επών  σε κοινωνικό, προσωπικό,  ψυχολογικό , πολιτικό και συλλογικό επίπεδο  είναι δικής μου εμπνεύσεως και είναι    copyright που  έχει κατοχυρωθεί  στα πνευματικά δικαιώματα, όπως και όλο το έργο για όσους δεν το γνωρίζουν και για όσους  νομίζουν πως μπορούν να το κλέψουν ή να το αντιγράψουν ατιμωρητί και χωρίς να  αναφέρουν την πηγή.  Ήταν και   μια ώθηση για να πάρω φόρα  σαν το τρίτο πόδι της κότας που ζωγράφισε η ανιψιά του Μπρεχτ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το  έργο ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ το 2000 και  πήρε το  πρώτο βραβείο στον διεθνή  διαγωνισμό  Ελληνικής Μυθολογίας  στην Ν. Υόρκη,  και στους ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ το 2008 από το ιστολόγιο  ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΛΑΙΟΝ.
Και ...συνεχίζεται

Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα, η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει

ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Κάρλος Καστανέντα
Φλορίντα  Ντόνερ
Αμπελάρ Ταίσα

Αστραία
08 11 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα,
η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει