Αυτόλυκος: Σε ονομάζω Οδυσσέα, αυτό θα είναι το ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ
Αὐτόλυκος σημαίνει αυτόφωτος ήλιος.
Μόνο οι αυτόφωτοι άνθρωποι έχουν απογόνους ηλιακής συνείδησης “Όδυσσείς”.
Όταν η συνείδηση γίνεται αυτοσυνείδηση ΕΠΙΓΝΩΣΗ , ήτοι
ευθυγράμμιση των εξωτερικών και εσωτερικών ενεργειακών πεδίων
στο κέλυφος του ανθρωπίνου Ωού
τα Ομηρικά Έπη
συναντούν τον οδυσσάμενο ΝΟΥ του ανθρώπου στο δύσκολο ταξίδι της περιπέτειας του στην κατανόηση των αφηρημένων πυρήνων της Μυθιστορίας τους.
τ Οδυσσείας
δ’ ἐλθὼν Ἰθάκης ἐς πίονα δῆμον
παῖδα νέον γεγαῶτα κιχήσατο θυγατέρος ἧς· 400
τόν ῥά οἱ Εὐρύκλεια φίλοισ’ ἐπὶ γούνασι θῆκε
παυομένῳ δόρποιο, ἔπος τ’ ἔφατ’ ἔκ τ’ ὀνόμαζεν·
“Αὐτόλυκ’, αὐτὸς νῦν ὄνομ’ εὕρεο, ὅττι κε θεῖο
παιδὸς παιδὶ φίλῳ· πολυάρητος δέ τοί ἐστι.”
τὴν δ’ αὖτ’ Αὐτόλυκος ἀπαμείβετο φώνησέν τε·
“γαμβρὸς ἐμὸς θύγατέρ τε, τίθεσθ’ ὄνομ’, ὅττι κεν εἴπω·
πολλοῖσιν γὰρ ἐγώ γε ὀδυσσάμενος τόδ’ ἱκάνω,
ἀνδράσιν ἠδὲ γυναιξὶν ἀνὰ χθόνα βωτιάνειραν·
τῷ δ’ Ὀδυσεὺς ὄνομ’ ἔστω ἐπώνυμον. αὐτὰρ ἐγώ γε,
ὁππότ’ ἂν ἡβήσας μητρώϊον ἐς μέγα δῶμα 410
ἔλθῃ Παρνησόνδ’, ὅθι πού μοι κτήματ’ ἔασι,
τῶν οἱ ἐγὼ δώσω καί μιν χαίροντ’ ἀποπέμψω.”
Η πρώτη καταγεγραμμένη ονοματοδοσία παιδιού στην παγκόσμια γραμματεία!
Τα ονόματα του Οδυσσέα: Αίθων, Επήριτος, Ούτις
Τα επίθετα: πολυμήτις, δίος, αντίθεος, μεγαλήτωρ, πολυμήχανος πολύτλας
Οι παρομοιώσεις: κριός, λέων, σπέρμα φωτιάς,"σταχτοπούτα"
Αφίξεις: Από την Κρήτη και την χώρα των Θεσπρωτών με Θεσπρωτικό πλοίο
Αστερισμός: Βοώτης αρκτούρος, αντιστοιχεί 24 μοίρες στον Ζυγό
ΑΙΘΩΝ
Αίθων Αιθάκη, Αιθωνία, Αιθικίας, Αιθούση, Αιθιοπία, αίθριο, επίθετο του ίδιου του Ήλιου, λαμπερός αλλά και μπαρουτοκαπνισμένος, μελαχροινός.
Ποιο είναι το Όνομα σου; Ερωτά η Πηνελόπη
Ο Οδυσσέας μεταμορφωμένος από την Αθηνά σε ζητιάνο, εμφανίζεται στην Πηνελόπη με το όνομα "Αίθων", που υποτίθεται ότι ήταν το όνομα ενός γιου του Δευκαλίωνα.
Έρχομαι από την Κρήτη της ανακοινώνει. ΝΟΤΟΘΕΝ.
Έρχομαι από την Κρήτη της ανακοινώνει. ΝΟΤΟΘΕΝ.
τ Οδυσσείας
180 πατρὸς ἐμοῖο πατήρ, μεγαθύμου Δευκαλίωνος
Δευκαλίων δ᾿ ἐμὲ τίκτε καὶ Ἰδομενῆα ἄνακτα:
ἀλλ᾿ ὁ μὲν ἐν νήεσσι κορωνίσιν Ἴλιον ἴσω
ᾤχεθ᾿ ἅμ᾿ Ἀτρείδῃσιν, ἐμοὶ δ᾿ ὄνομα κλυτὸν Αἴθων,
ὁπλότερος γενεῇ: ὁ δ᾿ ἄρα πρότερος καὶ ἀρείων.
Ο Επήριτος ήταν εγγονός του Πολυπάμμωνα από τον Αλύβαντα και γιος του Αφείδαντα. Ο Οδυσσέας προσποιήθηκε ότι ήταν ο Επήριτος στον πατέρα του τον Λαέρτη όταν τον συνάντησε στο κτήμα και μέτρησε τα δένδρα του:
305 υἱὸς Ἀφείδαντος Πολυπημονίδαο ἄνακτος:
αὐτὰρ ἐμοί γ᾿ ὄνομ᾿ ἐστὶν Ἐπήριτος: ἀλλά με δαίμων
πλάγξ᾿ ἀπὸ Σικανίης δεῦρ᾿ ἐλθέμεν οὐκ ἐθέλοντα:
νηῦς δέ μοι ἥδ᾿ ἕστηκεν ἐπ᾿ ἀγροῦ νόσφι πόληος.
αὐτὰρ Ὀδυσσῆϊ τόδε δὴ πέμπτον ἔτος ἐστίν,
ΣΠΕΡΜΑ ΠΥΡΟΣ
ε Οδυσσείας
ὡς δ’ ὅτε τις δαλὸν σποδιῇ ἐνέκρυψε μελαίνῃ
ἀγροῦ ἐπ’ ἐσχατιῆς, ᾧ μὴ πάρα γείτονες ἄλλοι, σπέρμα πυρὸς σῴζων, ἵνα μή ποθεν ἄλλοθεν αὕοι, 490
ὣς Ὀδυσεὺς φύλλοισι καλύψατο. τῷ δ’ ἄρ’ Ἀθήνη
ὕπνον ἐπ’ ὄμμασι χεῦ’, ἵνα μιν παύσειε τάχιστα
δυσπονέος καμάτοιο, φίλα βλέφαρ’ ἀμφικαλύψας
ΛΕΩΝ ΟΡΕΣΙΤΡΟΦΟΣ
....,φανερώθηκε ο Οδυσσέας στην Ναυσικά,
με πεποίθηση στην αλκή του που προχωρά
με βροχή και αέρα και τα μάτια του να καίνε
ζ Οδύσσειας.....
βῆ δ' ἴμεν ὥς τε λέων ὀρεσίτροφος,
ἀλκὶ πεποιθώς, 130
ὅς τ' εἶσ' ὑόμενος καὶ ἀήμενος,
ἐν δέ οἱ ὄσσε δαίεται·
ΚΡΙΟΣ
Γ Ιλιάδος
Ο Πρίαμος από τα τείχη μαζί με την Ελένη τον βλέει σαν κριό μπροστάρη
από τα άσπρα αρνιά.. Κάτω από το κριάρι του Πολύφημου δραπετεύει από την σπηλιά και πολλές φορές κοιμάται κάτω από μια αρνίσια προβιά.
Δεύτερον αὖτ’ Ὀδυσῆα ἰδὼν ἐρέειν’ ὁ γεραιός·
εἴπ’ ἄγε μοι καὶ τόνδε φίλον τέκος ὅς τις ὅδ’ ἐστί·
μείων μὲν κεφαλῇ Ἀγαμέμνονος Ἀτρεΐδαο,
εὐρύτερος δ’ ὤμοισιν ἰδὲ στέρνοισιν ἰδέσθαι.
τεύχεα μέν οἱ κεῖται ἐπὶ χθονὶ πουλυβοτείρῃ,
αὐτὸς δὲ κτίλος ὣς ἐπιπωλεῖται στίχας ἀνδρῶν·
ἀρνειῷ μιν ἔγωγε ἐΐσκω πηγεσιμάλλῳ,
ὅς τ’ οἰῶν μέγα πῶϋ διέρχεται ἀργεννάων.
εἴπ’ ἄγε μοι καὶ τόνδε φίλον τέκος ὅς τις ὅδ’ ἐστί·
μείων μὲν κεφαλῇ Ἀγαμέμνονος Ἀτρεΐδαο,
εὐρύτερος δ’ ὤμοισιν ἰδὲ στέρνοισιν ἰδέσθαι.
τεύχεα μέν οἱ κεῖται ἐπὶ χθονὶ πουλυβοτείρῃ,
αὐτὸς δὲ κτίλος ὣς ἐπιπωλεῖται στίχας ἀνδρῶν·
ἀρνειῷ μιν ἔγωγε ἐΐσκω πηγεσιμάλλῳ,
ὅς τ’ οἰῶν μέγα πῶϋ διέρχεται ἀργεννάων.
Τὸν δ’ ἠμείβετ’ ἔπειθ’ Ἑλένη Διὸς ἐκγεγαυῖα·
οὗτος δ’ αὖ Λαερτιάδης πολύμητις Ὀδυσσεύς, 200
ὃς τράφη ἐν δήμῳ Ἰθάκης κραναῆς περ ἐούσης
εἰδὼς παντοίους τε δόλους καὶ μήδεα πυκνά.
οὗτος δ’ αὖ Λαερτιάδης πολύμητις Ὀδυσσεύς, 200
ὃς τράφη ἐν δήμῳ Ἰθάκης κραναῆς περ ἐούσης
εἰδὼς παντοίους τε δόλους καὶ μήδεα πυκνά.
Θεσπρωτών γαία
και ο Φείδων ο προσεκτικός οικονόμος βασιλιάς τους.
Η αφήγηση του Οδυσσέα στο καλυβι του Εύμαιου
και ο Φείδων ο προσεκτικός οικονόμος βασιλιάς τους.
Η αφήγηση του Οδυσσέα στο καλυβι του Εύμαιου
ξ Οδυσσείας
315 γαίῃ Θεσπρωτῶν πέλασεν μέγα κῦμα κυλίνδον.
ἔνθα με Θεσπρωτῶν βασιλεὺς ἐκομίσσατο Φείδων
ἥρως ἀπριάτην· τοῦ γὰρ φίλος υἱὸς ἐπελθὼν
αἴθρῳ καὶ καμάτῳ δεδμημένον ἦγεν ἐς οἶκον,
χειρὸς ἀναστήσας, ὄφρ᾽ ἵκετο δώματα πατρός·Στα νίπτρα λέει στην Πηνελόπη πως ο Οδυσσέας βρίσκεται στην χώρα των Θεσπρωτών και φθάνει στην Ιθάκη με ΘΕΣΠΡΩΤΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ηπειρωτικών νηών.
τ Οδυσσείας
|
ὡς ἤδη Ὀδυσῆος ἐγὼ περὶ νόστου ἄκουσα
ἀγχοῦ, Θεσπρωτῶν ἀνδρῶν ἐν πίονι δήμῳ,
ζωοῦ· αὐτὰρ ἄγει κειμήλια πολλὰ καὶ ἐσθλά,
αἰτίζων ἀνὰ δῆμον. ἀτὰρ ἐρίηρας ἑταίρους
ὤλεσε καὶ νῆα γλαφυρὴν ἐνὶ οἴνοπι πόντῳ,
|
Στον αστερισμό του Βοώτη
ε Οδυσσείας
270
ἥμενος· οὐδέ οἱ ὕπνος ἐπὶ βλεφάροισιν ἔπιπτε
Πληϊάδας τ’ ἐσορῶντι καὶ ὀψὲ δύοντα Βοώτην
Ἄρκτον θ’, ἣν καὶ ἄμαξαν ἐπίκλησιν καλέουσιν,
ἥ τ’ αὐτοῦ στρέφεται καί τ’ Ὠρίωνα δοκεύει,
οἴη δ’ ἄμμορός ἐστι λοετρῶν Ὠκεανοῖο·
ἥμενος· οὐδέ οἱ ὕπνος ἐπὶ βλεφάροισιν ἔπιπτε
Πληϊάδας τ’ ἐσορῶντι καὶ ὀψὲ δύοντα Βοώτην
Ἄρκτον θ’, ἣν καὶ ἄμαξαν ἐπίκλησιν καλέουσιν,
ἥ τ’ αὐτοῦ στρέφεται καί τ’ Ὠρίωνα δοκεύει,
οἴη δ’ ἄμμορός ἐστι λοετρῶν Ὠκεανοῖο·
Ύπνος δεν έπεσε στα βλέφαρά του, αλλά κοιτούσε συνεχώς την Πούλια,
τον Βοώτη που δύει αργά, την Άρκτο που τη λένε και Άμαξα
δεν φεύγει από τη θέση της γυρίζοντας, μόνο παραμονεύει
τον Ωρίωνα, και μόνη αυτή δεν λέει να πέσει στα λουτρά του Ωκεανού.
Η Καλυψώ η θεόμορφη τον είχε συμβουλέψει έτσι.
τον Βοώτη που δύει αργά, την Άρκτο που τη λένε και Άμαξα
δεν φεύγει από τη θέση της γυρίζοντας, μόνο παραμονεύει
τον Ωρίωνα, και μόνη αυτή δεν λέει να πέσει στα λουτρά του Ωκεανού.
Η Καλυψώ η θεόμορφη τον είχε συμβουλέψει έτσι.
Ο Οδυσσέας κοντά στις στάχτες μιας εστίας φωτιάς στο τζάκι των Φαιάκων.
Το πυρ το άναβε η γραία Απειραία από την πρώτη ήπειρο παγγαία ΑΠΕΙΡΩΤΑΝ
αυτά είπε και κάθησε κοντά στις στάχτες ….
.μέχρι να μιλήσει ο Εχένηος
που κατέχει τας νήας
στον Ήρωα Αλκίνοο
να τον καλέσει κοντά του…
Ο Οδυσσέας “σταχτοπούτα”
ὣς εἰπὼν κατ’ ἄρ’ ἕζετ’ ἐπ’ ἐσχάρῃ ἐν κονίῃσι
πὰρ πυρί· οἱ δ’ ἄρα πάντες ἀκὴν ἐγένοντο σιωπῇ.
ὀψὲ δὲ δὴ μετέειπε γέρων ἥρως Ἐχένηος,
ὃς δὴ Φαιήκων ἀνδρῶν προγενέστερος ἦεν
καὶ μύθοισι κέκαστο, παλαιά τε πολλά τε εἰδώς·
ὅ σφιν ἐῢ φρονέων ἀγορήσατο καὶ μετέειπεν·.
Με Θεσπρωτικό πλοίο φθάνει ο Οδυσσέας στην Ιθάκη
όπως το είχε προβλέψει ο νους του Ποιητή
και το είχε υποσχεθεί στην Πηνελόπη ψυχή.
Αστραία
Θεσπρωτικόν , Ήπειρος
από τα βουνά της Πίνδου
Αλπικής ορογενήσεως
16 Νοεμβρίου 2014
ΑΠΕΙΡΩΤΑΝ Ήπειρος
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρώτη στεριά!
Ο Οδυσσέας κοντά στις στάχτες μιας εστίας φωτιάς στο τζάκι των Φαιάκων.
Το πυρ το άναβε η γραία Απειραία από την πρώτη ήπειρο παγγαία από το Μηδέν έως το Άπειρο των Ομηρικών Επών
ΑΠΕΙΡΑΙΗ
η
Ὣς ὁ μὲν ἔνθ' ἠρᾶτο πολύτλας δῖος Ὀδυσσεύς,
κούρην δὲ προτὶ ἄστυ φέρεν μένος ἡμιόνοιϊν.
ἡ δ' ὅτε δὴ οὗ πατρὸς ἀγακλυτὰ δώμαθ' ἵκανε,
στῆσεν ἄρ' ἐν προθύροισι· κασίγνητοι δέ μιν ἀμφὶς
ἵσταντ' ἀθανάτοισ' ἐναλίγκιοι, οἵ ῥ' ὑπ' ἀπήνης
ἡμιόνους ἔλυον ἐσθῆτά τε ἔσφερον εἴσω.
αὐτὴ δ' ἐς θάλαμον ἑὸν ἤϊε· δαῖε δέ οἱ πῦρ
γρηῢς Ἀπειραίη, θαλαμηπόλος Εὐρυμέδουσα,
τήν ποτ' Ἀπείρηθεν νέες ἤγαγον ἀμφιέλισσαι,
Ἀλκινόῳ δ' αὐτὴν γέρας ἔξελον, οὕνεκα πᾶσι 10
Φαιήκεσσιν ἄνασσε, θεοῦ δ' ὣς δῆμος ἄκουεν·
ἣ τρέφε Ναυσικάαν λευκώλενον ἐν μεγάροισιν.
ἥ οἱ πῦρ ἀνέκαιε καὶ εἴσω δόρπον ἐκόσμει