Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014

Τηλεμαχικοί Διάλογοι

Η επιστολή του Τηλέμαχου
Το γράμμα της ενηλικίωσης,
βγάζοντας ένας νεαρός έφηβος
τα πρώτα του γένια ……

Προς τον βασιλιά των λιονταριών

Το δένδρο:
 Είναι το δένδρο της γνώσης από το οποίο ο άνθρωπος με αιτία την περιέργεια του (Ιδεαλισμός) ή την ανάγκη (Υλισμός) ξεκίνησε το ταξίδι της αναζήτησης με σκοπό την ενοποίηση των τμημάτων της γνώσης κάτω από τον έλεγχο της λογικής. Από το σημείο αυτό ξεκινάει ένα άλλο ταξίδι….
Είναι όμως και το δένδρο που συμβολίζει των άνθρωπο κατά την βιολογική του και πνευματική εξέλιξη του. Όταν είναι νέος έχει λίγες ρίζες και ευαίσθητο κορμό. Χρέος του είναι και με την βοήθεια των δικών του να θεμελιώσει τις βάσεις του ένα τρόπο ζωής ανάλογο του Οδυσσέα. Πάνω σε αυτές τις αξίες και τα ιδανικά.
Το δακτυλίδι:
Είναι το γνωστό δακτυλίδι της εξουσίας για το οποίο αφηγείται ο Πλάτων και ο Τόλκιν. Αποτελείται από εγγενή χαρακτηριστικά . Η καταστροφή του καθώς και η άδικη εξουσία είναι αναπόφευκτο κάποια στιγμή να ανατραπεί. «Το κράτος βίας είναι εφήμερο». Χρέος των ανθρώπου πολεμιστή είναι τουλάχιστον να προσπαθήσει να διορθώσει αυτή την έλλειψη δικαιοσύνης σύμφωνα με τις δυνατότητες του καθ όλη την διάρκεια της ζωής του. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμη και αν συνολικά δεν αλλάζει το καθεστώς η κατάθεση και το παράδειγμα υπόδειγμα έχουν δοθεί. Και αυτή είναι η σημασία της προσπάθειας την οποία αν όλοι κατέβαλλαν ο κόσμος όντως θα ήταν καλύτερος αφού κάθε άτομο κύτταρο του θα γινόταν διαρκώς καλύτερο.
Τα σπαθιά:
Είναι η διπλή άμυνα του ανθρώπου. Πρώτα από όλα για να ξεκινήσει να αντιμετωπίζει κανείς τους εξωτερικούς εχθρούς θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσεις με τους εσωτερικούς, τακτική που εφήρμοσε ο Αλέξανδρος. Μόνο κάποιος που είναι σε θέση να ελέγχει τα προσωπικά του πάθη καθίσταται ικανός να νικήσει και τα προβλήματα που προκύπτουν από το περιβάλλον. Από αυτό το σημείο και ύστερα δύναται να ξεκινήσει η μάχη της ζωής με τις εξωγενείς επιθέσεις και τους πολέμους της καθημερινότητας χρησιμοποιώντας ανάλογα με την περίσταση το κατάλληλο όπλο.
Το ραβδί:
Είναι ο λόγος η λογική που χορηγείται στον άνθρωπο. Η εξωτερική εμφάνιση του κειμένου και δίδει την μορφολογία του λόγου. Επομένως έτσι είναι ο ορθός λόγος, απλός, σφαιρικός, σύντομος ,περιεκτικός .εύκαμπτος και όχι απόλυτος για να μη γίνεται δυνάστης. Ο άνθρωπος καλείται να το χρησιμοποιήσει με μέτρο και σύνεση . Να είναι ρήτορας με τους εχθρούς αποσκοπώντας στην πειθώ για την εκπλήρωση του στόχου επιστρατεύοντας όλα τα διαθέσιμα μέσα, να είναι όμως και διαλεκτικός , διαλλακτικός με τους φίλους στοχεύοντας πλέον στην αλήθεια και υιοθετώντας αγαθές μεθόδους.
Η γάτα, η ψιψίνα:
Είναι το έτερον ήμισυ του ανθρώπου και η παρέα ,τα οποία οφείλει να έχει για ολοκληρωθεί ατομικά κι κοινωνικά. Είναι πιθανόν λανθασμένο το πρότυπο του ασκητή ανθρώπου, αποκομμένου από την πραγματικότητα ολοκληρωτικά ταγμένου σε μια ιδέα άσχετα από το περιεχόμενο της. Είναι καιρός που ο άνθρωπος χρειάζεται την ξεκούραση του από την τύρβη του καθημερινού βίου και έχει την ανάγκη να συνδιαλέγεται με τους ομοίους τους ειρηνικά.
Τα περιστέρια:
Είναι το τελικό έτερον ήμισυ ,η πραγματική αγάπη. Σε αυτό το σημείο ο άνθρωπος καλείται να πραγματευθεί το θέμα της αλληλεπίδρασης με το πρόσωπο της ζωής. Η αγάπη χρειάζεται να διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά για να μην καταλήξει η οικογένεια που θεσπίστηκε σε μια τραγωδία. Βασικό χαρακτηριστικό είναι η προώθηση της απελευθέρωσης και όχι της δέσμευσης. Ο άνθρωπος που αγαπά θα πρέπει με την ενέργεια του , να ελευθερώνει τον, την αγαπημένο του και όχι να τον σκλαβώνει . Να του συμπεριφέρεται υπεύθυνα και όχι να τον αφήνει στα δύσκολα διατηρώντας την αρχική αθωότητα και να μην την νοθεύσει. Τέλος να δημιουργεί απογόνους μέσα σε αν περιβάλλον που δεν θα είναι φυλακισμένοι διότι αλλιώς θα αποκτήσουν την νοοτροπία του δούλου που δύσκολα θα απωλέσουν στο μέλλον.
Τα Ομηρικά Έπη:
Είναι η περίληψη το σενάριο όλης της διδασκαλίας. Αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα υπόδειγμα ζωής. Διδασκόμενο από αυτό το αρχέτυπο του δίδεται ένας χάρτης για να μπορεί να αντεπεξέλθει σ όλες τις δύσκολες καταστάσεις που θα αντιμετωπίσει. Εξ άλλου τα στάδια της ζωής του Οδυσσέα, οι σταθμοί, είναι λίγο πολύ η συμβολική αναπαράσταση του ίδιου του ανθρώπου και της ιστορίας της ανθρωπότητας.
Αυτά και άλλα πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν ωστόσο τα προαναφερθέντα είναι τα κυριότερα. Η ερμηνεία βασίστηκε στην μέθοδο της αναλογίας με αρκετά στοιχεία που υποδεικνύουν την ισχυρή σχέση στα αναλογούντα μέρη καθιστώντας έτσι μια αξιόπιστη μέθοδο.
Η εκπαίδευση ξεκίνησε με την πρωτοβουλία του μαθητού .
Ήρθε η ώρα να παραδοθεί επίσημα το απολυτήριο της σχολής,
η ώρα των καθαρών εξηγήσεων και να συναντηθεί ο Τηλέμαχος με τον Οδυσσέα.
Αφήτωρ
Θεσσαλονίκη
18 Φεβρουαρίου 2010
ώρα 23.54

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα,
η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει