Ομηρική αναλογία |
Οι μη ευδαίμονες νήπιοι, σύντροφοι του Οδυσσέα
αὐτῶν γὰρ σφετέρῃσιν ἀτασθαλίῃσιν ὄλοντο,
νήπιοι, οἳ κατὰ βοῦς Ὑπερίονος Ἠελίοιο
ἤσθιον· αὐτὰρ ὁ τοῖσιν ἀφείλετο νόστιμον ἦμαρ.
από τις ατασθαλίες τους χαθήκαν, νήπιοι όντες και χάσανε τη μέρα του γυρισμού
α, 7-9 Οδυσσείας
Αναλογία είναι, η δια του λόγου, αντιστοιχία. Κόβεται ο λόγος και ενώνεται σε διάφορα και διαφορετικά στοιχεία.
Αυτό συμβαίνει με όλα τα χημικά στοιχεία που είναι πολλαπλάσια του Υδρογόνου με αριθμό ηλεκτρονίου ένα 1 και τις χημικές ενώσεις που διαιρούνται και συνθέτονται μέσω αυτών, δημιουργώντας την ποιότητα του υλικού κόσμου.
Η αναλογία των ποιοτήτων στο ανθρώπινο σώμα είναι με φθίνουσα σειρά, νερό, γη, αέρας και φωτιά, δηλαδή συναίσθημα, πρακτικότητα, διανόηση και πνεύμα.
Το νερό συναίσθημα αποτελεί το 70% τόσο του ανθρώπινου οργανισμού όσο και της Γης και σημειοδοτεί την σπουδαιότητα του στοιχείου αυτού, ξεκινώντας από την παιδική ηλικία με την αίσθηση της αφής, την πρώτη αίσθηση. Βρίσκεται και στα ζώα, ακόμη και στα φυτά με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αφοσίωση του Άργους, του σκύλου του Οδυσσέα που περίμενε να τον δει και μετά να πεθάνει.
Ο ίδιος ο Οδυσσέας, πάλευε 10 χρόνια με τους συντρόφους του, στα μανιασμένα κύματα του θυμικού και του ποσειδώνιου συναισθήματος νερού.
Ιχθείς, Καρκίνος, Σκορπιός τα υδάτινα ζώδια με αντιστοίχους κυβερνήτες, τον Ποσειδώνα, την Ήρα και τον Πλούτωνα (Ήφαιστο).
Τους χάνει όλους και στο τέλος στην Ιθάκη, πλένει τα πόδια του σε καθαρό νερό με την βοήθεια της Ευρύκλειας και πατάει, στης Ιθάκης, τη γη στεριά.
Ταύρος, Παρθένος και Αιγόκερω με τη Δήμητρα, την Εστία και τον Δία να αντιπροσωπεύουν τη γη.
Η γη, είναι η ικανότητα η πρακτική που μπορεί να κάνει κάτι να υλοποιηθεί να στερεωθεί. Στον άνθρωπο διακρίνεται από την επιδεξιότητα των χεριών με το πλεονέκτημα του αντιτακτού αντίχειρα, αλλά υπάρχει ακόμη και στα ζώα και τα πτηνά που χρησιμοποιώντας το ράμφος τους, φτιάχνουν την φωλιά.
Ο Οδυσσέας έχει μεγάλη επιδεξιότητα στα χέρια και είναι κατασκευαστής σχεδίας και κλίνης, εκτός από την ευστοχία στον χειρισμό του τόξου.
Ο αέρας είναι η διανοητική ικανότητα, η σκέψη που διακρίνει μόνο τον άνθρωπο, ο οποίος έχει μέτωπο. Τα ζώα δεν έχουν μέτωπο, δεν μπορούν να σκεφθούν, κινούνται με το ένστικτο, δεν μπορούν να διατυπώσουν μία λογική πρόταση, όπως και τα νήπια, μωρά. Αισθάνονται βλέπουν ακούνε, αλλά δεν μπορούν να σκεφθούν.
Η λέξη "νήπιοι" είναι χαρακτηριστική επιλογή του Ομήρου για νήπιους ανθρώπους στο προοίμιο της Οδύσσειας.
Μόλις αναπτύσσεται ο λόγος αναπτύσσεται και η σκέψη, ο αέρα η διανόηση και το πρίμο αεράκι που οδηγεί το πλοίο του Οδυσσέα στην Ιθάκη με την βοήθεια του Αίολου. Αλλά ανοίγει ο ασκός του Αιόλου, με τις υπερβολικές θεωρίες και νοητικές κατασκευές του μυαλού και τους παίρνει μακριά. Θα καθυστερήσουν, όχι μόνο εξ αιτίας ενός μανιασμένου θυμικού , αλλά και εξ αιτίας ενός ανεξέλεγκτου εγκεφάλου, υπερτροφικού.
Λόγια λόγια λόγια και αέρας συνεχώς.
Δίδυμοι, Ζυγός και Υδροχόος, τα ζώδια του αέρα με κυβερνήτες τον Ερμή, την Αφροδίτη και την Άρτεμη, αντιστοίχως να λένε πολλά και να παίρνουν αέρα τα μυαλά.
Ο Οδυσσέας ψάχνει να πατήσει σε στεριά. Δύσκολο πολύ, κάθε νησί και μια παγίδα. Η θάλασσα αγριεμένη και ο αέρα κύματα να σηκώνει μανιασμένος.
Νερό και αέρας, κοιτάζει για στεριά, απελπισμένος.
Η παρουσία της φωτιάς είναι μικρή στα πρώτα βήματα της επιστροφής. Αναφέρεται στο Κύκλωπα και ο Οδυσσέας λειαίνει το κλαδί αγριελιάς.
Τονίζεται ιδιαιτέρα, στο νησί της Ναυσικάς. Η θαλαμηπόλος Ευρυμέδουσα από την απειρωτάν γαία ανάβει τη φωτιά και ο Οδυσσέας κάθεται κοντά στις στάχτες στο τζάκι, σαν την Σταχτοπούτα μέχρι να συναντήσει την Αρήτη, την σύζυγο του βασιλιά.
Η φωτιά είναι η παρουσία του πνεύματος και η γνώση, είναι δε χαρακτηριστική η παρουσία της σε όλη την ομηρική διαδρομή.
Κριός Λέων Τοξότης τα ζώδια της φωτιάς και ο Άρης, ο Απόλλων και η Αθηνά να κυβερνούν αντιστοίχως αυτά.
Αν η Οδύσσεια, είναι μια διαδρομή στο νερό με διώκτη ένα ποσειδώνιο θυμικό, η Ιλιάδα είναι μια πορεία στη γη, στην ύλη και στην κατάκτηση της. Οι υλιστές Τρώες κτίζουν τα τείχη του Ιλίου με υπερβολή του γήινου στοιχείου και τη βοήθεια της φωτιάς, τη γνώσης θεού.
Κοντολογίς θα λέγαμε πως το πρόβλημα του ανθρώπου, είναι ένα πρόβλημα υπερβολής και έλλειψης ενός στοιχείου.
Δυστυχώς στο νησί της ύλης , τα αποθέματα της ενέργειας είναι δεδομένα και όταν αυξάνεται το ένα στοιχείο μειώνεται το άλλο, δηλ αυξάνεται σε βάρος των άλλων.
Μία καλή αναλογία θα ήταν:
25% νερό, συναίσθημα υγιές
25% γη πρακτικότητα, χειροπιαστή, αποτελεσματική
25% αέρας διανοητική ικανότητα, λογική
και 25% φωτιά, έμπνευση
Η αναλογία αυτή είναι και μία ψυχική ισορροπία και μία πρόληψη για καλή φυσική υγεία, γιατί τίποτα δεν μπορεί να καταργηθεί, αλλά και τίποτα δεν πρέπει υπερμέτρως να αναπτυχθεί.
Η νηπιότητα είναι μια ιδιότητα εξαιρετική για ένα παιδί, αλλά για ένα ενήλικα άνθρωπο, καταστροφική.
Δεν υπάρχει για αυτόν, μέρα γυρισμού.
Αυτοί οι πρώτοι στίχοι της Οδύσσειας πρέπει να κατανοηθούν πρώτα με τη λογική και με επεξεργασία διανοητική με την βοήθεια του Ερμή, γιατί χρησιμοποιείται ο λόγος του ανωτέρου κειμένου με την σωστή αναλογία των στοιχείων και απευθύνεται σε ένα ευδαίμονα ακροατή.
Αστραία ©©
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα,
η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει