Ομηρική Ηώς |
.....και η αρμονία δράσης και μη δράσης
Ως σταθερή ιδιότητα, θα ορίζαμε ένα σταθερό σημείο στο κέντρο του κύκλου, ακίνητο και σιωπηλό. πχ, την Πηνελόπη, την Ιθάκη.
Ως σταθερό σημείο θα επιλέγαμε την προτίμηση μας, το ταλέντο μας, κάτι που να μας αρέσει και το αγαπούμε βαθιά και θα το τοποθετούσαμε σταθερά, σε σύστημα με αναφορά. πχ, την φιλοσοφία, την επιστήμη, τον χορό, την γλυπτική, τις πολεμικές τέχνες, την πολιτική, τα μαθηματικά.
Ως σύστημα αναφοράς, θα διαλέγαμε ένα γνωστικό πεδίο ευρύ, να εργαστούμε με σύνδεση συμπεριεκτική πχ, τα Ομηρικά Έπη, την κβαντική φυσική, την νευτώνεια φυσική, την αριστοτελική λογική.
Με σύνδεση συμπεριεκτική, θα συνδέαμε όλα τα θέματα μεγαλώνοντας την ακτίνα του κύκλου με τρεις κινήσεις ιδιότητες:
Την μεταβλητή, παρατηρώντας την δράση και αντίδραση ταυτοχρόνως, σε διαλεκτική αλληλεπίδραση παρατηρητή και παρατηρούμενου στην συγχρονιστική ροή των φαινομένων στον χώρο.
Την παρορμητική, ακολουθώντας την έμπνευση της στιγμής από τη ρωγμή του χρόνου και κουνώντας “τα φτερά της κβαντικής πεταλούδας”.
Κρατούμε, πάντα σταθερό το κέντρο του κύκλου για να μη χαθούμε.
Έτσι, αποφεύγουμε την μονολιθικότητα και την στενότητα, την φτώχεια του πνεύματος. Διευρύνουμε το πνεύμα, χωρίς να γινόμαστε επιπόλαιοι τυχοδιώκτες και το ανυψώνουμε χωρίς να κερδοσκοπούμε εις βάρος του.
Τοιουτοτρόπως, ανυψώνουμε την συνείδηση φωτίζοντας την, σε αυτοσυνείδηση και δίνουμε ύψος στο flat επίπεδο, της άχρωμης μουντής καθημερινότητας.
Με αυτό τον τρόπο, όλες μας οι πράξεις και δράσεις αποκτούν, χρώμα και το ΒΑΘΟΣ, της μη δράσης.
Μεταφέρονται από την ενέργεια στην ύλη και δημιουργούν την πολύτροπη πραγματικότητα .
Ταύρος, Λέων, Σκορπιός και Υδροχόος σταθερά ζώδια
Κριός, Καρκίνος, Ζυγός και Αιγόκερω, παρορμητικά ζώδια
Δίδυμοι, Παρθένος, Τοξότης και Ιχθείς, μεταβλητά ζώδια
Ο Όμηρος, επαναλαμβάνει πάντα και σταθερά την φράση, ροδοδάκτυλη Ηώς και η Ιθάκη παραμένει σταθερή αξία, στόχος και προορισμός με διαχρονική σημασία.
Μεταβάλει όλα τα στοιχεία πρόσωπα και σκηνές συνδέοντας τα μεταξύ τους με το παρορμητικό ενθουσιώδες στοιχείο της έμπνευσης συνδετικά και σταθερά, σε πηνελόπειο μίτο και οδυσσειακά σχοινιά.
Ξημερώνοντας στον 21ον αιώνα, τα Ομηρικά Έπη είναι πάντα φρέσκα, ζωντανά, σαν να έχουν γραφεί τώρα και λειτουργούν σε αρμονία αποφάσεων και δράσεων, σε πεδία τηλε επι κοινωνιακά και τηλεμαχικά.
Ξημέρωσε η πρωτογενής ροδόχρους Ηώς και ωρθώθη του Οδυσσέως ο γιος.
Τα ρούχα φόρεσε, το ξίφος της δύναμης, το οξύ, στα πόδια του τα καθαρά, τα πέδιλα τα λαμπερά
(του ομηρικού λόγου του Ερμή)
και εξήλθε εκ του θαλάμου, όμοιος με θεό στη μορφή.
ΡΑΨ. β στίχοι 1-5
Ἦμος δ' ἠριγένεια φάνη ῥοδοδάκτυλος Ἠώς,
ὤρνυτ' ἄρ' ἐξ εὐνῆφιν Ὀδυσσῆος φίλος υἱός, εἵματα ἑσσάμενος, περὶ δὲ ξίφος ὀξὺ θέτ' ὤμῳ, ποσσὶ δ' ὑπὸ λιπαροῖσιν ἐδήσατο καλὰ πέδιλα, βῆ δ' ἴμεν ἐκ θαλάμοιο θεῷ ἐναλίγκιος ἄντην. |
έξοχη ανάλυση...
ΑπάντησηΔιαγραφή